Домашни рецепти за козметика

Здравейте!

Напоследък ме е обхванала манията за био- козметика и домашно направени мазила и от няколко седмици събирам не- различни рецепти за приготвяне на различни неща в домашни условия. Реших да споделя някои от сполучливите с вас :)

   Домашен Дегримьор




Продукти:


  • масло от Жожоба
  • Дестилирана или розова вода.



В шише с тясно гърло сипете колкото желаете розова вода или дестилирана. След това добавете няколко капки масло от жожоба, докато не се образува слой върху водата с дебелина около 3 4 мм.

На практика това представлява напълно натурален двуфазен дегримьор. За да се смесят двете фази е необходимо преди употреба да разклатите шишето за да се получи еднородна течност.  От личен опит- работи изключително добре и сваля дори водоустойчив грим. Също така не дразни очите и не люти, защото съставките  са напълно натурални.

За сравнение съм съм снимала малко количество от домашния дегримьор и този на Bourjois

Отляво е домашният, а отдясно- на Буржоа. Ясно се виждат двете фази в шишенцето.

Друг много добър почистващ и себо-регулиращ продукт е тоника за лице с чаено дърво.


Тоник за лице с чаено дърво

Продукти:
  • масло от чаено дърво
  • дестилирана вода или розова вода
  • шише с пулверизатор


Напълнете шишето с розова или дестилирана вода и капнете не повече от 10 капки масло от чаено дърво. Съветвам ви при използването на етерични масла първо да ги тествате върху малък участък от кожата си ( най- добре от вътрешната страна на китката)
защото при някои хора може да има алергични реакции към самото масло.

След като сте смесили маслото и водата разклатете добре шишето докато не се получи мътно- бяла течност. Аз лично използвам този тоник след всяко миене на лицето и наистина след седмица и половина кожата ми се изчисти доста и трябва да отбележа, че е доста по-мека от преди.

Ето и снимка на моя домашен тоник в старо шише от Нивеа
Доста е икономичен и върши отлична работа. Също така ми харесва, че мога да регулирам концентрацията на маслото според нуждите на кожата ми и няма излишни алкохоли и парабени. Също така аромата е доста освежаващ и приятен :)


Скраб за тяло с кафява захар и мед

Продукти:
  • Нерафинирана кафява захар
  • Мед
  • Зехтин или Бадемово масло


Смесете в една купа равни количества кафява захар и мед. Добавете около 2 супени лъжици зехтин или бадемово масло. Разбъркайте добре докато не се получи плътна маса, която лесно може да отделите от купата.
Аз лично съхранявам моя скраб в буркан и го държа в банята. Така мога при всяко къпане да го използвам за цялото тяло и лицето.


Ето и как изглежда.
Изборът на масло зависи от вас. Зехтинът и бадемовото масло са от растителен произход и бързо попиват в кожата без да я омазняват. Медът има антибактериално и омекотяващо действие, а захарта е чудесен ексфолиант. Ако имате по-нежна кожа може да стриете захарта на по-дребни частици.
Също така този скраб ухае невероятно и ароматът се задържа върху кожата. :)

Това беше от мен. Надявам се рецептите да са ви харесали. Ако желаете мога да направя още части с рецепти за домашни маски, лосиони и подхранващи терапии. :)



13 коментара:

  1. Благодаря ти за страхотните рецепти! Наскоро се сдобих със същото масло от жожоба и обмислям да го направя на дегримьор, сега твоя пост ме вдъхнови още повече да творя домашна козметика xD Нямам търпение да пробвам.

    ReplyDelete
  2. Ще се радвам да споделиш резултата :)

    ReplyDelete
  3. Препоръчвам ти към скраба си да прибавиш и кафе. Аз от съвсем скоро го тествам като ексфолиант и определено ми допада (:

    ReplyDelete
  4. Благодаря за предложението, определено ще го изпробвам! :) Поздрави!

    ReplyDelete
  5. какво масло от чаено дърво използваш?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Използвам на Aroma Life-
      http://static1.framar.bg/product/20130103104216teatree.jpg

      Delete
  6. Благодаря за бързия отговор! А от къде мога да го намеря?

    ReplyDelete
  7. Би трябвало да го има в аптеките, от там взех моето. Още няколко фирми също предлагат масло от чаено дърво като Евтерпа, Етерика. Oriflame също предлагат цяла серия с чаено дърво ,в която има и масло. :)

    ReplyDelete
  8. Благодаря много за статията. Аз наскоро смесих кисело мляко, а вътре слагам натрошен корнфлейкс, защото открих, че пшеницата действа невероятно на кожата ми. Поздрави :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Страхотна идея! Досега не бях пробвала пшеница към мъските, но определено ще опитам :) Поздрави!

      Delete
    2. Много ми харесват рецептите!! И аз ще ги пробвам!!

      Delete
  9. С удоволствие ще следя публикациите ти! Много интересни и от тях винаги човек може да научи нещо! Успех!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Благодаря :) Радвам се, че мога да бъда полезна.

      Delete

 
This site uses cookies from Google to deliver its services.
Bt using this site you agree to the use of cookies.

Bloglovin

Follow on Bloglovin

Красота без жертви

Красота без жертви

Instagram @nailpolishayaska

Total Pageviews

Followers

/assets.pinterest.com/js/pinit.js">